П`ятниця, 26.04.2024, 03:44
Варварівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Яку інформацію ви хотіли б бачити на нашому сайті?
Всего ответов: 48
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Квітень » 24 » Інноваційна методика
17:19
Інноваційна методика

Не минуло і тижня від повернення до школи з курсів підвищення кваліфікації, а вчитель російської мови і світової літератури Залізницька О.В розпочала втілювати в реальний навчально-виховний процес теоретичні й практичні знання, одержані від викладачів Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та інноваційні ідеї, що народились у педагога при спілкуванні з колегами з різних навчальних закладів області.

24.04.2015 р. Олена Володимирівна провела для колег майстер-клас із застосування на уроці світової літератури, нової, як для нашої школи, навчальної методики, що має назву  ейдотехніка.

В перекладі з грецької «ейдос» - образ.  Ейдотехніка – метод навчання, що забезпечує запам’ятовування учнями великої кількості інформації,  на основі сформованих наочних, зорових образів. Ейдотехніка розвиває ейдетичне мислення - здатність візуально уявити будь-яку дію, згадуючи певні предмети, звуки, кольори, запахи. 

Важливо відмітити те, що про інноваційну форму проведення  уроку заздалегідь не було попереджено а ні учнів, а ні вчителів. Все, що відбувалось на уроці, було вперше для присутніх і для самого вчителя.

Урок в 6-му класі на тему «Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві» розпочався з несподіваної і для учнів і вчителів психо-емоційної вправи «Зорепад комплементів», що був покликаний налаштувати присутніх на позитивний робочий настрій і сприяти підвищенню самооцінки учнів.

Після обміну щиросердими і теплими комплементами вчитель і учні приступили до спільної роботи над новою темою, складаючи ейдос-конспект.  

Ейдос-конспект – фіксований результат роздумів (логічного і образного мислення)  породжений образністю тексту, що супроводжується створенням власних образів на основі цитат твору.

 Складається з частин:

  1. Лицевий бік -  тема, цитатний матеріал, що породжує образ - малюнок, схеми, поєднання кольорів, фотографії.
  2. Зворотній бік -  коментар з теми - розгорнуте судження, що дає тлумачення свого бачення теми і образів у творі. 

В ході уроку учні самостійно працювали із текстом твору Роберта Шеклі «Запах думки», виконували текстові завдання різної складності, обмінювались думками і враженнями від твору, його ідей та вчинків головного героя. За допомогою вчителя працювали з мультимедійною презентацією:

Закінчився урок  колективною творчостю -  учні разом з присутніми вчителями складали сенкан.

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 Або ж так (формула):
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово). 

На етапі перевірки здобутих знань і навиків з’ясувалось, що учні засвоїли навчальний матеріал на високому рівні, адже повною мірою досягли окресленої мети уроку: ознайомились і запам’ятали основні особливості життя та творчості письменника-фантаста, усвідомили ідейно-художнє багатство твору; розвинули навички порівняння, сприйняття інформації на слух і самостійної роботи із джерелами; розвинули уміння виразно читати, переказувати, коментувати художній   твір, висловлювати власні думки та враження. Інноваційний підхід вчителя до організації та проведення уроку сприяв вихованню в учнів сили волі, кмітливості, життєлюбства, здатності до дії та пошуків шляхів виходу із складної, незвичайної  ситуації.

По завершенню уроку відбулось обговорення майстер-класу, представленого Залізницькою О.В. колегам. Ділячись враженнями від побаченого, вчителі-предметники відмітили не аби яку зацікавленість учнів у такій нетрадиційній формі проведення  уроку, звернули увагу на ті позитивні аспекти і методологічні прийоми ейдотехніки, що сприяли досягненню високого рівня засвоєння учнями навчального матеріалу та заслуговують на застосування під час уроків, що викладаються ними.

Директор школи Шевчук К.В.

Конспект уроку розміщено  в розділі  Меню "Конспекти уроків, позакласних заходів" 

Переглядів: 2085 | Додав: Olena | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук

Архів записів
Корисні сайти
МОН України

ЖОІППО


Новоград-Волинська РДА


Новоград-Волинська районна рада


Відділ освіти
Новоград-Волинської РДА


Навчальні заклади району


Сайт вчителя зарубіжної літератури та російської мови Залізницької О.В.
Варварівська ЗОШ І-ІІ ст.© 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz