Інформація для батьків
Нагадуємо про контроль за перебуванням дітей на вулиці, у лісі, недопущення їх самостійного перебування на воді ! Дбайте про безпеку дітей!
Робота з батьками
Мета: Налагодити тісний зв’язок трудового колективу школи з батьками учнів і територіальною громадою території обслуговування.
Взаємодія педагогічного колективу школи з батьками школярів є важливою складовою змісту повсякденного навчально-виховного процесу і спрямована на гармонічне формування і розвиток особистості дитини. Співпраця педагогів і батьків покликана створити підґрунтя для створення позитивного іміджу навчального закладу, сприяти формуванню чинників впливу органів місцевого самоврядування на батьків учнів з метою розвитку матеріально-технічної бази навчального закладу та підвищення ефективності навчально-виховного процесу в школі.
Спільно з батьківським активом школи педагоги одержують можливість об’єктивно аналізувати стан навчальних досягнень учнів, виявляти причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей, вживати заходів щодо усунення виявлених недоліків. Педагоги мають допомагати батькам в оволодінні системою знань, умінь та навиків (досвіду) необхідних для організації, як самостійної так і спільної навчальної діяльності дитини вдома. За для цього вчителі повинні налагодити своєчасне інформування батьків щодо рівня навчальних досягнень дітей, їх поведінки в школі, особливостями спілкування і взаємодії з товаришами по навчанню. Ефективним засобом взаємодії педагогів і батьків учнів школи є надання батькам необхідних психолого-педагогічних консультацій і методичних порад.
Крім того саме батьки учнів школи є тою частиною громадськості , що найбільшою ступінь зацікавлена в удосконаленні і розвитку системи роботи навчального закладу
Пошук і впровадження новітніх форм роботи педагогів із батьками школярів покликані сприяти гуманізації взаємовідносин суб’єктів навчально-виховного процесу що функціонують в „ педагоги – діти – батьки ”. Батьки і вчителі повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.
Родинно-сімейне виховання та охорона прав дитини
Мета: Виховувати особистість свідому приписів норм сучасного права і моралі, звичаїв і традицій українського народу в царині родинно-сімейних відносин, як ефективного засобу збереження єдності та подальшого розвитку нації та держави.
Забезпечення умов для формування і розвитку кожного учня школи, як майбутньої повноцінної людини – свідомого патріота і громадянина України наділенного стійкіми переконаннями в необхідності збереження і примноження, опанування і практичного застосування національних традицій родинно-сімейних відносин і духовних цінностей попередніх поколінь, втілюється в навчально-виховний процес на основі застосування вихователем кращих зразків української і світової культури та базових нормативно-правових актів, таких як «Конвенція ООН про права дитини», «Загальна Декларація прав людини», Сімейний кодекс Украйни», «Про охорону дитинства», «Про цільову допомогу сім’ям з дітьми» тощо.
Сім'я є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей від покоління до покоління. Тому родинно-сімейне виховання покликане забезпечувати створення комфортних умов існування дитини в сучасному і на майбутнє закласти підґрунтя для створення належного середовища існування рідних і близьких власної родини.
Зазначена життєва компетентність передбачає сформованість у зростаючої особис-тості вміння цінувати і зберігати власну сім’ю, покликана готувати її до життя та прак-тичної діяльності, в домашніх умовах забезпечувати розумну організацію її життя, допомaгати у засвоєнні позитивного досвід старших поколінь, набувати власного досвіду позитивної поведінки й ефективної діяльності. Основними завданнями родин-ного виховання є: створення атмосфери емоційної захищеності, тепла, любові, взаємо-розуміння, чуйності, доброзичливості, належних умов для розвитку почуттів;засвоєння базових моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етичних норм, взаємин між близькими людьми і в суспільному оточенні, виховання культури поведінки, здатності піклуватися про інших; забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до народних традицій, рідної мови, звичаїв, обрядів, виховання в них національної свідомості і самосвідомості; статеве виховання дітей, розвиток моральної чистоти, поваги до жінки, почуття дружби, кохання, підготовка до подружнього життя, прищеплення навичок виховання дітей в сім'ї.
Основні заходи з реалізації завдань родинно-сімейного виховання та охорони прав дитини
№ |
Зміст діяльності |
Строки |
Відповідальні |
1 |
Забезпечуючи реалізацію права дітей на освіту, прийняти участь у Всеукраїнському рейді «Урок» - на територіях закріплених за школою виявити дітей не охоплених відповідними формами навчання. |
серпень вересень |
Громадський інспектор з охорони дитинства |
2 |
Сформувати комітети батьківського активу класів та школи. |
вересень |
Директор, класні керівники, класоводи |
3 |
Проводити системну роботу з батьками учнів щодо соціальної адаптації та адаптації дітей до умов навчання в школі, відвідування уроків дітьми , |
Впродовж року |
Директор, класні керівники, класоводи |
4 |
Ознайомити батьків учнів школи які потребують особливого соціально-педагогічного супроводу з положеннями Законами України «Про охорону дитинства», «Про цільову допомогу сім’ям з дітьми» |
вересень |
Громадський інспектор з охорони дитинства |
5 |
Проводити загальношкільні та батьківські збори навчальних класів, на яких розглядати актуальні питання життя та діяльності, навчання й виховання учнів школи. |
вересень грудень березень травень |
Директор, класні керівники, класоводи |
6 |
Залучати батьків учнів, членів територіальної громади до активної участі в шкільному житті - запрошувати батьків на шкільні свята, виховні заходи, наради, «круглі столи» з проблем соціального захисту, навчання, творчості та розвитку дітей, надавати батькам психолого-педагогічні консультації. |
Впродовж року |
Директор, класні керівники, класоводи |
7 |
Провести поглиблений медичний огляд, діагностику стану фізичного та психологічного розвитку, функціональних можливостей учнів школи, проаналізувати стан захворюваності та вжити відповідних профілактичних заходів. |
За планом райТМО |
Директор, класні керівники, класоводи |
8 |
Ознайомити з положеннями міжнародних та національних нормативно-правових актів в галузі охорони дитинства: трудовий колектив школи батьків учнів школи |
серпень вересень |
Громадський інспектор з охорони дитинства |
9 |
Обстежити п умови життя та виховання учнів школи, скласти списки дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги, організувати надання психолого-педагогічної допомоги батькам та дітям. |
вересень |
Класні керівники, класоводи |
10 |
Спільно з батьківським активом школи забезпечити умови для організації безкоштовного гарячого харчування учнів, створення відповідного санітарно-гігієнічного стану і температурного режиму в навчальних кабінетах школи у зимовий період |
Впродовж року |
Громадський інспектор з охорони дитинства |
11 |
Провести виховні години за темами: «Традиції української родини» «Без сім’ї немає щастя на землі» «Конвенція прав дитини - міжнародний нормативний акт» «Взаємні права та обов’язки батьків і дітей» «Найвеличніша посада - мати» «Мої обов’язки в сім’ї» «Яка хата – такий тин, який батько – такий син» |
вересень жовтень листопад грудень березень квітень травень |
Класні керівники, класоводи Громадський інспектор з охорони дитинства |
12 |
Організувати та провести за участю батьків учнів школи комплекс інформаційно-довідкових, виховних і спортивно-розважальних заходів з нагоди Міжнародного дня захисту прав дитини |
червень |
Громадський інспектор з охорони дитинства |
Пам'ятка для батьків щодо домашнього насилля над дітьми